ادکلن

ادکلن,خرید ادکلن,خرید ادکلن اصل,خرید ادکلن اورجینال,خرید ادکلن اینترنتی,خرید اینترنتی ادکلن,خرید ادکلن مردانه,خرید ادکلن زنانه

ادکلن

ادکلن,خرید ادکلن,خرید ادکلن اصل,خرید ادکلن اورجینال,خرید ادکلن اینترنتی,خرید اینترنتی ادکلن,خرید ادکلن مردانه,خرید ادکلن زنانه

  • ۰
  • ۰
تاریخچه عطر در جهان

سنت تولید عطر در فرانسه سابقه اى بسیار طولانى دارد. شهر گِراس در این کشور از قرن ۱۶ در تولید عطر شهرت فراوانى داشته است.

شرکت ژان نیل قدیمی ترین شرکت عطر در جهان است، که در سال1779 توسط ژان نیل اِلدِر که خود یک پرفیومر وعطر ساز بود، تاسیس شد.

بعد از وی ژان آنتونی نیل در سال 1800 میلادی هدایت کارخانه را بدست گرفت. از آن تاریخ تاکنون بهترین عطر های جهان در این کارخانه تولید می شود . هم اکنون شرکت ژان نیل سهم زیادی از اسانس(ماده اصلی ساخت ادکلن) مورد نیاز شرکت های بزرگ ادکلن سازی نظیر شانل ،کریستن دیور و همچنین هنکل آلمان را تامین مینماید.

 

 

شهر گراس(مقر کارخانه ژان نیل)، داراى آب و هوایى بسیار مطلوب، خاکى حاصلخیز و کوه هایى بلند است که مانند حصارى دور منطقه را فرا گرفته اند. این شهر مکانى ایده آل براى رشد گل هایى مانند رز، یاس و اسطوخودوس است که مواد اولیه ادکلن سازى به شمار مى آیند. براى تولید عطر مقادیر انبوهى از گل نیاز است. براى تولید یک کیلو روغن معطر چهار هزار کیلو گل رز لازم است. در تولید عطر از افرادى که شامه قوى دارند بسیار کمک گرفته مى شود. عطرها پس از تولید به دقت نامگذارى شده، بسته بندى مى شوند و تحت نام طراحان بزرگى مانند کریستن دیور ، ژیونچی و کوکو شانل فروخته مى شوند. مبالغ هنگفتى صرف تبلیغات شده و عطرها با قیمت هاى گزافى در سراسر دنیا به فروش مى روند. تحقیقات نشان داده است در فرانسه از هر ۱۰ زن ۹ زن و همچنین از هر ۲ مرد، یک مرد به طور دائم عطر استفاده مى کنند

اریخچه استفاده از عطر به ۲۵۰۰ سال قبل و به کشور ایران برمى گردد. ایرانى ها یکى از قدیمى ترین مردمانى بودند که از عطر و اسانس هاى معطر به صورت تجملاتى استفاده مى کردند. ده قرن قبل از میلاد ایرانى ها یکى از اولین تمدن هایى بودند که به تجملات بسیار اهمیت داده، روزانه با لوسیون هاى معطر خود را شست وشو مى دادند و در نوشیدنى هایشان از اسانس هاى عطردار استفاده مى کردند. اگرچه هیچ مدرکى دال بر تولید عطر در امپراتورى پادشاهان ایرانى به دست نیامده ولى چیزى که مسلم است ایرانى ها براى تهیه این اسانس ها از همسایگان خود، مبالغ هنگفتى پرداخت مى کردند. ولى این تمدن هاى یونان و روم بودند که عطرسازى را به هنرى واقعى تبدیل کردند. هنرى که اکنون به یکى از صنعت هاى مطرح دنیا تبدیل شده است. در دهه ۱۹۹۰ و همزمان با جهانى شدن اقتصاد، کلیه صنایع دنیا از جمله صنعت عطرسازى با رقابت شدید بازار جهانى روبه رو شد.

جهانى شدن اقتصاد اگرچه رقابت شدید را به همراه آورد ولى باعث دسترسى بسیارى از تولیدکنندگان جزء به بازارهاى جهانى شد. عطرسازى خرد و کلان با مبارزه سختى براى بقا روبه رو شدند. ادکلن سازان کوچکى مثل که امکانات تبلیغاتى رقباى بزرگ خود را نداشتند به مشکلات بزرگى برخوردند. قبل از جهانى شدن اقتصاد، مراحل تست و تولید یک عطر جدید در داخل فرانسه انجام مى شد و در صورت موفقیت در بازار داخلى، در بازارهاى بین المللى نیز عرضه مى شد.این تکنیکى بسیار هوشمندانه بود که پس از جهانى شدن اقتصاد و در طول دهه ۱۹۹۰ قابل اجرا نبود. در حال حاضر عطرهاى جدید به طور همزمان در کلیه کشورهاى دنیا وارد بازار مى شوند.

در سال ۱۹۹۰ موفقیت عطرکابوتین که توسط کمپانی گرس وارد بازار شده بود امید فراوانى را براى تولیدکنندگان جزء عطر در فرانسه به همراه آورد. در همان سال که دیوار برلین نیز فرو ریخت، یک طراح آلمانى به نام «وولف گانگ» عطر جوپ را عرضه کرد و سال بعد از آن کریستین دیور، عطر معروف دیون را ساخت. در آن سال ها که فضاى اروپا مملو از استرس و تنش شدید بود، بسیارى معتقد بودند عطردیون بسیار آرام بخش و لطیف و مناسب فضاى آن زمان است.تنها در سال ۱۹۹۱ بیش از ۶۰ نوع عطر جدید روانه بازارهاى اروپا شد. همین امر باعث شد که تمایل خریداران به مصرف بیش از یک نوع عطر بیشتر شود و به تدریج در کمدهاى خانم ها و آقایان چندین نوع عطر دیده مى شد که مناسب حال و هواى روزانه آنها مصرف مى شدند. بسیارى از عطرسازان بزرگ از امضاى هنرپیشه ها و خواننده ها بر روى عطرها استفاده مى کردند و این ابتکار سود فراوانى براى آنها به همراه آورد.

در حال حاضر نیز در تبلیغات ادکلن ها عکس هاى هنرپیشه ها و خواننده ها بسیار به چشم مى خورد. یکى از عطرهاى موفق سال ۱۹۹۱، عطر تریزور بود که توسط لانکوم وارد بازار شد. فروش این عطر در اولین سال تولیدش به بیش از ۳۶ میلیون دلار رسید. همزمان با فرانسوى ها، ژاپنى ها هم وارد بازار عطر دنیا شدند و طراح معروف ژاپنى اود لزی عطر مخصوص خانم ها به نام ایزی میاکی را در سال 1992 به بازار عرضه کرد

عطر شیرین آنجل توسط تیری موگلر نیز در سال ۱۹۹۲ با استقبال زیادى روبه رو شد. شیشه ستاره اى شکل این عطر در نهایت دقت طراحى شده بود تا با گذشت چند سال از مد خارج نشود. هدف اصلى تولید این عطر هم این بود که بدون درنظر گرفتن اصول مد آن سال ها، عطرى تولید شود که بازار خود را تا چند سال حفظ کند.در سال ۱۹۹۴ کالوین کلین فضاى باز و روشنفکرانه آن زمان را مناسب تولید یک عطر مشترک زنان و مردانه دید.

در همان سال او عطر سی کی وان را به بازار عرضه کرد که عطرى مناسب خانم ها و آقایان بود.در حدود سال هاى ۱۹۹۶ گرایشى نیز نسبت به تولید عطرهاى مشابه عطرهاى دهه ۱۹۸۰ به وجود آمد. یکى از نمونه هاى این عطرها، کنزو جانگل(Kenzo joungle ) بود.

سال ۱۹۹۷ سالى براى عطرهاى زنانه بود. در همان سال ها بسیارى از زنان چه خانه دار چه شاغل خواستار اثبات شخصیتى مستقل از مردان بودند و بسیارى از جنبش هاى فمینیستى شکل گرفته بود. عطر هاى معروفى مانند عطرفیفت اونیو توسط الیزابت اردن و عطر ۲۱۲ توسط کارولین هررا در سال ۱۹۹۷ به بازار هاى جهان معرفى شدند. زنان دهه ۹۰ تفاوت هاى زیادى با زنان دهه هاى قبل از خود داشتند. آنها تبدیل به انسان هایى بسیار پیچیده، مرموز و مستقل شده بودند و از این رو عطر هاى کلاسیک دیگر توجه آنها را جلب نمى کرد. همین امر صنعت عطرسازى را تبدیل به صنعتى آمیخته با روان شناسى و جامعه شناسى کرد. در حال حاضر میان همه کشور هاى دنیا، هنوز فرانسه حرف اول را در تولید عطر مى زند. پیش بینى مى شود صنعت عطر این کشور فعالیت دهه آینده خود را به تولید عطر براى کودکان اختصاص دهد.

• اهمیت بوى خوش در زندگى روزمره

تحقیقات زیادى در زمینه تاثیر بو هاى مختلف، بر عملکرد انسان ها انجام شده است. براى مثال تحقیقات نشان داده است که یک بوى آشنا بسیار سریع تر از یک صدا یا یک تصویر، یاد آور خاطرات گذشته است. آزمایش دیگرى در دانشگاه پترزبورگ نشان داد که افراد به کمک حس بویایى شان و بدون دیدن در ۹۵ درصد مواقع مى توانند جنسیت افراد را حدس بزنند. در آزمایش دیگرى کارشناسان ناسا دریافتند که بازدهى فضانوردان با رایحه کپسول فضایى آنها ارتباط مستقیم دارد. چنانچه کپسول فضایى آنها بدون هیچ رایحه اى باشد عملکرد شان بسیار ضعیف مى شود.

از این رو کپسول هاى فضانوردان مجهز به مواد شیمیایى معطر شد. همچنین فضاپیماى شاتل نیز داراى تهویه مطبوع معطر شد. تحقیق دیگرى نیز در ژاپن نشان داده است که میزان خرید مردم ازسوپر مارکت ها در زمانى که رایحه لیمو در فضا مى پیچد بیشتر مى شود. این در حالى است که با تزریق رایحه گوگرد در سیستم تهویه مطبوع فروشگاه ها، میزان خرید مشتریان به میزان قابل توجهى کاهش پیدا مى کند. همچنین آژانس هاى معاملات املاک آمریکا به فروشندگان منازل پیشنهاد مى کنند در هنگام بازدید منزلشان توسط یک مشترى، کیکى را براى پختن داخل فر قرار دهند انتشار بوى کیک در خانه و استشمام آن توسط خریدار، در تصمیم گیرى وى براى خرید خانه اثر مثبت مى گذارد و باعث مى شود وى قیمت بالایى براى خرید پیشنهاد دهد.


منبع:   فروشگاه اینترنتی ادکلن دراگو    www.derago.ir

 
 
  • ۹۴/۱۰/۱۰
  • مهرداد برق پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی